Iga laps avastab maailma omamoodi – mõni piltide kaudu, mõni kuulates, mõni on aga pidevalt käed ja jalad tegevuses. Kui lapse õppimisviis on teada, on lihtsam leida meetodid, mis aitavad tal teadmisi omandada ja õpitut paremini meeles hoida. Vaatame, millised on neli peamist laste õppimisstiili ja kuidas neid igapäevaõppes toetada.
Peamised õppimisstiilid on visuaalne, auditiivne, kinesteetiline ja taktiilne. Kuigi enamik lapsi kasutab mitut lähenemist korraga, on sageli üks neist siiski domineeriv.
Visuaalne õppija mõtleb ja õpib piltide kaudu. Talle meeldivad värvilised märkmed, illustratsioonid, graafikud ja mõttekaardid. Ta mõistab infot paremini siis, kui see on selgelt ja visuaalselt esitatud – näiteks skeemide, tabelite või videote abil.

Auditiivne õppija omandab teadmisi kuulmise kaudu. Teda aitavad vestlused, arutelud ja loengud, samuti audioraamatud ja hariduslikud podcastid. Valjusti lugemine ja tunnis räägitu salvestamine annavad talle võimaluse infot hiljem uuesti läbi töötada.

Kinesteetiline õppija õpib kõige paremini liikumise ja tegutsemise käigus. Tal püsib tähelepanu paremini, kui õppeprotsessis on katseid, praktilisi projekte või liikumist sisaldavaid mänge. Ise midagi meisterdada, ehitada või katsetada aitab teemat põhjalikumalt mõista.

Taktiilne õppija toetub oma meelte kogemusele. Talle sobib õppimine läbi katsumise ja uurimise – näiteks 3D-tähtede tundmaõppimine, savivoolimine või erinevate tekstuuride uurimine. Ka sensoorsed materjalid ja puudutust kaasavad õppevahendid aitavad uut infot paremini meelde jätta.

Kuigi need neli stiili aitavad lapse tugevusi paremini mõista, tasub meeles pidada, et enamik lapsi ühendab neist mitu. Parimad tulemused saavutatakse siis, kui õppeprotsess on mitmekülgne ja lapsele pakutakse erinevaid võimalusi teadmisi avastada.
Individuaalne lähenemine, kus arvestatakse lapse loomulikke eelistusi, muudab õppimise mitte ainult tulemuslikumaks, vaid ka meeldivamaks. Katsetamine ja erinevate meetodite kombineerimine aitab leida just selle viisi, mis paneb lapse silmad särama ja õpitu paremini kinnistuma.